David Savona , Gregory Mottola

America are un apetit sănătos pentru trabucuri fine. Importurile de trabucuri premium rulate manual - susţinute de un an de excepţie pentru trabucurile din Nicaragua - au urcat la 317.6 milioane de unități în 2013, de la 305.1 milioane în 2012. Acum s-au realizat cele mai multe transporturi din industria trabucurilor din ultimii 15 ani.

„Acesta domeniu este un domeniu în care există o mulțime de acțiune, aceasta îmi amintește de piața producătorilor de bere produsă de meşteşugari”, a declarat Jim Young, preşedinte al Davidoff din Geneva (FL) Inc, producătorii trabucurilor Davidoff , Avo și Camacho. El a numit trabucurile un lux la prețuri accesibile, și a simțit că şi consumatorii răspund celor pe care îi consideră demni de acest lucru. „Voi plăti un pic mai mult pentru un trabuc grozav, dar mă voi asigura că merită să fac asta”, a spus el. Vânzările companiei sale au crescut considerabil, în special cu privire la brandurile Davidoff și Camacho.

Republica Dominicană, care a deținut un rol de lider în industria trabucurilor premium de zeci de ani, care oferă astfel de branduri mari precum Arturo Fuente, Davidoff , Macanudo și Montecristo, a rămas pe locul 1 în 2013, cu exporturi de 133.6 milioane de unități, chiar dacă transporturile sale au fost în esență, constante, pierzând 0,7 la sută din cele 134.5 milioane livrate în Statele Unite în 2012.

 

O piaţă mai puternică: creşterea importurilor de trabucuri

 în Statele Unite ale Americii

In milioane de trabucuri

TARA

2010

2011

2012

2013

% SCHIMBARE

2012 - 2013

Republica Dominicană

113.2

114.7

134.5

133.6

-0.7%

Nicaragua

86.0

102.2

103.3

118.9

+15.1%

Honduras

57.6

59.7

65.3

63.3

-3.1%

Altele

1.9

1.9

2.0

1.8

-10.0%

Total

258.7

278.5

305.1

317.6

+4.1%

 

Numerele au fost ajustate pentru a elimina transporturile estimate de trabucuri realizate de mașină. Sursa: Asociaţia Producătorilor de Trabucuri din America


Transporturile de trabucuri premium din Nicaragua au crescut cu 15,1 la sută în 2013, al zecelea an la rând în care națiunea a înregistrat o creștere a transporturilor de trabucuri. Nicio altă țară nu se poate compara cu acest rezultat. În 1996, transporturile de trabucuri din Nicaragua au fost de doar 16 milioane de unități, fapt ce a plasat această ţară pe locul al treilea la o diferenţă mică, nu departe de Jamaica (15,5 milioane de euro la acel moment) și Mexic (14,5 milioane). Dar transporturile de trabucuri din Nicaragua au crescut dramatic de-a lungul anilor.Nicaragua s-a clasat pe locul al doilea, cu transporturi de 118.9 trabucuri, și Honduras s-a clasat pe locul al treilea, cu 63.3 milioane. Ca şi Republica Dominicană, Honduras a înregistrat, de asemenea, o ușoară scădere a exporturilor în 2013, cu transporturi în scădere cu aproximativ 2 milioane de unități, sau 3,1 la sută. Nicaragua, cunoscută pentru branduri, cum ar fi Flor de las Antillas, Oliva , Padrón și multe branduri Rocky Patel, a înregistrat o creștere extrem de puternică pentru acest an.

Vizitele recente în Nicaragua realizate de Cigar Insider arată că țara înregistrează o activitate crescută în sectorul industriei trabucurilor. Fabrici noi par să apară în fiecare săptămână, și multe companii care se ocupau cu producerea de trabucuri în Nicaragua de ceva timp sunt în expansiune, deschizându-şi sau extinzându-şi fabricile existente și creând noi branduri pentru o piață americană însetată de țigări din Nicaragua. Transporturile din Nicaragua au crescut cu 18,7 la sută în anul 2011, 1 la sută în 2012 și 15,1 la sută în 2013. Dacă Nicaragua va înregistra creşteri semnificative în 2014, și transporturile din Republica Dominicană rămân constante, industria de trabucuri va avea un nou producător de frunte pentru prima dată în istoria modernă.

„A existat o schimbare a orientării către tutunul din Nicaragua și puteți vedea modul în care economia s-a îmbunătățit doar mergând în Estelí”, a declarat Rocky Patel, vorbind de cel mai mare oraş producător de trabucuri din Nicaragua. „Există mai multe reprezentanțe auto deschise, mai multe restaurante și afaceri în plină expansiune în acest oraș ca niciodată... Deci, multe familii care lucrează în industria tutunului cumpăra terenuri în Nicaragua şi asta se întâmplă datorită dezvoltării industriei trabucului”.

Înainte de 1993, vânzările la trabucul premium au stagnat la sau în jurul nivelului de 100 de milioane de unități. Industria a prins viață la mijlocul anilor 1990, cu o valoare a importurilor depăşind 300 de milioane de unități, în cele din urmă ajungând la 417.8 milioane de unități în 1997, când oferta a ajuns, și în cele din urmă a depășit, cererea. Anii de după expansiune au fost marcaţi de o perioadă de contracție. Numărul anual de importuri a fost cu mult sub 300 de milioane încă din 1998, cu recorduri negative în 2004 și 2005 (286,5 milioane unități și 297,8 milioane unități, respectiv) și o revenire la valoarea de 300 de milioane în 2012, când 305.2 milioane de trabucuri au fost expediate în Statele Unite ale Americii.

În acest timp, industria trabucurilor premium a trecut de la o piaţă multi-națională la una cu adevărat definită de către cei trei mari producători: Republica Dominicană, Nicaragua și Honduras. În 1996, șapte țări expediau peste 1 milion de trabucuri pe an în Statele Unite, inclusiv Insulele Canare, Jamaica, Mexic și Filipine. În 2013, transporturile de trabucuri mexicane au fost reprezentate de doar 623,000 trabucuri, şi doar 3.000 de trabucuri au venit din Jamaica, iar Asociația producătorilor de trabucuri din America nu mai contorizează transporturile importate din Insulele Canare. În lumea modernă a trabucurilor premium, ţările, altele decât primii trei producători principali, furnizează doar 1,8 milioane de trabucuri, sau mai puţin de 1 la sută din totalul pieței din SUA.

Aceste cifre reprezintă transporturi, și nu vânzări, dar ele sunt un indicator foarte puternic al puterii dobândite pe piaţa americană a trabucurilor premium. Marea majoritate a trabucurilor premium fumate în Statele Unite de azi sunt produse în afară, astfel încât transporturile de la acest nivel demonstrează o piață activă.

Sursa : http://www.cigaraficionado.com/webfeatures/show/id/17559